неділя, 9 жовтня 2016 р.

Тема. Зустрічай, школо,  нас і приймай у перший клас!
Мета. Ознайомити зі шкільним життям, провести їх за допомогою уявної подорожі Країною знань; викликати інтерес до школи, занять, позитивне ставлення до школи, бажання вчитися; розпочати згуртування колективу, введення дітей у велику шкільну сім’ю; виховувати інтерес до школи, прагнення бути здоровим, щоб добре вчитися і здобувати нові знання; учити поважати державні символи України.
Обладнання. Промінчики для сонечка, соняшник, олівці, підручники, написи із назвами станцій, державні символи України, казкові герої.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Сьогодні свято радістю багате.
Сьогодні ви, шановні мами й тата,
Діток своїх веселих та завзятих
До школи вперше дружно привели.
Тож, як ведеться, хочу всіх вас привітати.
За нашим звичаєм щодня їх буду зустрічати.
  Рада бачити всіх вас на першому нашому святі – першому для школярів уроці.
ІІ. Основний зміст роботи
 - Дорогі мої діти! З цього дня ви учні 1-го класу. Ви поповнили ряди нашої великої шкільної дружної родини. Цей урок у вашому житті перший, тому повинен запам’ятатися на все життя. Школа радісно вас зустріла й усміхається усіма віконцями. Вона подарує вам багато нових знань, відкриттів, розкриє багато секретів. Ви пройдете багатьма стежками, і я з вами завжди перебуватиму поруч.
 - Навіщо потрібно вчитися? (Відповіді дітей).
 - Молодці! Учитися слід, щоб бути розумним і добре жити. Отже, від сьогодні ви – учні. А я – ваша перша вчителька. Звати мене – Н.В. Чотири роки ми будемо нерозлучними в навчанні, іграх, екскурсіях.
- Дітки, давайте познайомимося. Я бачу серед вас є нові діти. Почнемо з дівчаток. Чому ми будемо починати знайомитися з дівчаток?
- Так, це тому, що дівчинку слід поважати, подавати їй руку, пропускати першою. Ця традиція в Україні склалася з давніх-давен. Тому хлопчикам потрібно з дитинства вчитися поваги до дівчаток.
- Отже, починають відрекомендовуватися наші красуні-дівчатка.
- А тепер познайомимося з нашим хлопчиком.
-         Які правила поведінки у школі ви знаєте? (Відповіді дітей)
-         Ви будете запізнюватися на урок? (Ні)
-         Ви будете заходити у школу в брудному взутті? (Ні)
-         Чи можна нищити шкільне майно? (Ні)
-         А витирати руки об штори? (Ні)
     -   Можна битися на перерві? (Ні)
-         Чи будете ви добре вчитися? (Так)
-         Ви стали сьогодні учнями. Хтось стукає? Хто хоче завадити нам проводити урок?                                                                               1
Чути стукіт у двері, учитель відчиняє їх. Заходить поштарка.

- Діти, я отримала листівку.

УЧНЯМ 1-го КЛАСУ
Вітаємо зі святом 1 вересня – Днем знань. Бажаємо успіхів у навчанні. Чекайте. Незабаром будемо.
                                                                                        Ваші друзі – казкові герої.
 - Яких казкових героїв ви знаєте? (Відповіді дітей)
 - Ці та інші казкові герої допомагатимуть вам вчитися, виконувати різні завдання, разом зі мною поведуть вас незвіданими стежками чарівної Країни знань.
 - А зараз я вас запрошую до уявної подорожі Країною знань, під час якої ви дізнаєтеся, які підручники і зошити нам допомагатимуть, чим цікавим ми займатимемося в школі. Сідаймо у потяг! Усі готові! (Так!)
 - Поїхали!
Ø Зупинка 1. Місто Пиши-читай
Учитель
Живуть на світі букви –
Всього їх тридцять три.
В них зачаїлись звуки і голоси живі.
Мандрівка по абетці, дорога в дивний край.
Незвичну має назву той край: Пиши-читай.
 - На уроках читання ми вивчимо літери, навчимося гарно читати. Декламуватимете вірші, читатимете казки, оповідання. А на уроках письма вчитимемося старанно писати, розвивати своє мовлення, навчатимемося рідної української мови.
   У цьому місті нас зустрічають поважні жителі – Дідусь-буквознай і Бабуся-загадуся.                                                                                                                                                                                                                    
Вони приготували для вас цікаві завдання.

Гра «Чарівний глечик» (від Дідуся)
Хід гри
 З глечика розсипалися літери.
Завдання: зібрати їх, називаючи кожну літеру.
                                     л                                              а
 ш                                                       о                                           к

-  Молодці! Ви готові мандрувати містом Пиши-читай.
- Прочитайте слово, що утворилося із цих літер. (Школа)
- Що таке школа?
- Школа – це дорога до знань. Тут ви навчитеся добре читати, писати, рахувати, спілкуватися одне з одним, дружити, поважати одне одного. Я бажаю, щоб на вашій дорозі до знань не зустрічалися перешкоди. Якщо вони і постануть, то ми їх разом подолаємо.                                                     2
Гра між батьками та учнями «Хто більше казок знає» (від Бабусі)
 Діти та батьки по черзі називають назви казок. Перемагає команда, яка останньою називає казку.

Ø Зупинка 2. Математична
Учитель
І весела, й солов’їна
Математика-країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Вміють дітки рахувать!
- Хто з казкових героїв чекає на нас на цій станції, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла…
Вовк дівчинку цю по дорозі зустрів.
Хто ця дівчинка? Хто б відповів? (Червона Шапочка)
Ø Червона Шапочка налагодила кошик із запитаннями і поспішила до бабусі.

Гра «Що у кошику?»
Завдання.
   Дитина виходить до кошика, дістає гостинці та рахує їх. Інша дитина знаходить відповідну цифру на набірному полотні.                                                                                                          
-  Молодці! Я бачу, що ми легко мандруватимемо країною Математики, дізнаємося багато нового про цифри та навчимося рахувати, розв’язувати приклади і задачі, потоваришуємо з геометричними фігурами. Допоможе нам у цьому чудовий підручник «Математика»

Ø Зупинка 3. Спортивна
-  Мандруємо далі.
- Мальвіна допомагала Буратіно, учила його читати, писати, рахувати. Та Буратіно стомився і запрошує всіх нас на Спортивну зупинку. Адже на уроках ми будемо не тільки навчатися, але й відпочивати. Ще будемо грати в ігри, бігати, стрибати, на уроках фізкультури змагатися у спритності, швидкості. Відпочиньмо разом з Буратіно!
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів,
Мабуть, ключик загубив.
Щоб той ключик відшукати,
На носочки треба стати.
І тихенько посідати.

Ø Зупинка 4. Навколишній світ                                                            3
-         Діти, вам подобається сонечко? (Так)
-         Погляньте на дошку! Що бракує нашому сонечку? (Промінчиків)
-         Для того щоб сонечко засяяло, подаруймо йому промінчики, на яких ви з допомогою своїх батьків написати свої імена і прикріпити до сонечка.
- Ви подарували сонечку свої промінчики. Завдяки вам наше сонечко засяяло.
- Діти, якого кольору сонечко? (Жовтого)
- Цей колір найщасливіший. Він гарячий, мов сонце, швидкий, наче світло, допитливий, як маленьке курчатко. Якщо ви хочете комусь поліпшити  настрій намалюйте йому у подарунок букет жовтих квіточок і подаруйте цей малюнок. Жовтий колір поліпшує настрій.
  - Існує квітка сонця – соняшник. Його вважають природним символом нашої держави. (Учитель показує соняшник)
- Як називається наша держава? (Україна)
- Як і у всіх держав, в України є державні символи. Назвіть їх. (Герб, прапор, гімн)    
- Розгляньмо їх і зясуймо, у якому з них ми бачимо жовтий колір, колір сонця. (У прапорі. Він означає колір пшениці. Фон, на якому зображено тризуб, також жовтого кольору).
- Про рідну землю, про її державні та народні символи, про рослинний і тваринний світ, про людей, які проживають на її території, ми говоритимемо на уроках природознавства. І допомагатиме нам у цьому цей чудовий підручник.

Ø Зупинка 5. Художня                                                                                                             
 -Вас зустрічають веселі чоловічки: Олівець-малювець і Самодєлкін. Вони вчитимуть вас на цікавих уроках образотворчого мистецтва і трудового навчання малювати, виготовляти вироби з паперу, пластиліну, природного матеріалу.
- А сьогодні вони пропонують намалювати вдома те, що вам подобається найбільше.

Ø Зупинка 6. Ігрова
-         Ви любите грати в ігри? (Так)
-         Білочка із Зайчиком теж люблять грати і пропонують вам дві гри.
Гра «Я – не я»
-         Рано вранці хто піднявся? (Я)
-         А хто сонечку всміхнувся? (Я)
-         Не хотів хто одягатися? (Не я)
-         А зарядку хто робив? (Я)
-         Свої руки хто не мив? (Не я)
-         Добре зранку готувався хто? (Я)
-         А ще досі не вмивався хто? (Не я)
-         Хто здоровим хоче стати? (Я)
-         Хто ще дуже хоче спати? (Не я)
-         А знання хто хоче мати? (Я)
                                                                                                         4
Гра «Так – ні»
-         Чи веселі йшли до школи? (Так)
-         Лінь – дрімоту побороли? (Так)
-         Чи готові ви дружити, в колективі дружно жити? (Так)
-         Чи, може, хочеться поспати? (Ні)
-         Чи, може, з друзями пограти? (Ні)
-         То ви прийшли сюди навчатися? (Так)
-         А може труднощів боятися? (Ні)
-         Скажіть:портфелі ви придбали? (Так)
-         А чи усе туди поклали? (Так)

Ø Зупинка 7. Загадкова
-  Вас зустрічає мудрий Портфель. Він підготував цікаві загадки. Ви любите розгадувати їх?
Ой! Щось я вірю неохоче.
Перевірити вас хочу.
Загадаю вам загадки,
Доберіть до них відгадки.
Але прошу не кричати,
Просто руку піднімати,
І нехай відповідає
Той, кому я дозволяю.
Чи домовились ми з вами?
Ви й справді стали школярами…
То ж усі ладком сідайте
І кмітливість підключайте.
Загадки
·        Як минає літо,
То спішать до неї діти!
Сміх і гам дзвенить довкола,
Відчиняє двері …  (школа)

·        Буває в лінію й в клітинку,
В ньому пише кожна дитинка.  (Зошит)

·        Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)

·        Спокою вона не знає,
Дітям креслить помагає,
Різні лінії, фігури,
Щоб прямими вони були.  (Лінійка)

·        Виводить букви і слова
Ота цікава штука.
В руці виблискує здаля нова, гарненька …  (ручка)             5
·        Ой, які ж ви молодці!
Взяли до школи речі всі!
Всі уважні та кмітливі!
То ж будьте ви завжди такими!

Ø Зупинка 8. Звернення до батьків
-         Шановні батьки! Ваші діти витримали іспит. А чи витримаєте його ви?

  На дошці – частина висловів, їх потрібно правильно зєднати і прочитати.

·        Заходити до вчителя                                домашню роботу.
в школу…

·        Ніколи не робити                                     не менше 2-х разів
за дітей …                                                 на тиждень.

·        Сварити своїх дітей…                              обов’язково.

·        Не розгортати зошит                               у поганому настрої.
і щоденник …

·        Бувати на батьківських                            тільки в крайньому
зборах…                                                   випадку.

- Молодці! Упоралися з іспитом! Я сподіваюся, що ви не забуватимете робити того, що пообіцяли щойно.
 - Тепер ваші діти стали моїми. Я сподіваюся, що нашим дітям буде тепло і затишно у шкільній родині.

Ø Зупинка 9. День народження
- Ми наблизилися до останньої зупинки «День народження».
- А як ви вважаєте, у кого сьогодні день народження? (Міркування дітей)
- Сьогодні день народження нашого класу. Його ми відзначатимемо 1 вересня щороку. Адже саме цього дня ви, звичайні хлопчики і дівчатка, знайомі й зовсім незнайомі, обєдналися в одну велику шкільну родину – колектив 1-го класу.
- Я хочу, щоб наш клас був найдружнішим, найвеселішим, найрозумнішим. Щоб нами пишалися батьки, учителі школи, а про наші гарні вчинки, про досягнення у навчанні знали не лише в школі, а й у районі, області та навіть в усій Україні.
- З Днем народження, 1-й клас!
- А без чого не минає День народження? (Без подарунків).
- Ці цукерки незвичайні. Вони чарівні. Їх чарівна сила допоможе вам стати гарними школярами, відчинити двері до Країни знань.
- Час повертатися назад додому, де на нас чекають уроки.                     
УЧНЯМ 1-го КЛАСУ
Вітаємо зі святом 1 вересня – Днем знань. Бажаємо успіхів у навчанні. Чекайте. Незабаром будемо.

                                                                                        Ваші друзі – казкові герої.


__________________________________________________________________





































Томашгородська ЗОШ І-ІІ ст. №3




Зустрічай, школо, нас
і приймай у перший
 Перший урок 
у 1 класі






                                             

                                                                                                              Підготувала
                                                                                                вчитель початкових класів
                                                                                                              Дуда Н. В.







Томашгород - 2015

Немає коментарів:

Дописати коментар